luni, aprilie 02, 2012

Cum să devii o femeie de primă clasă - 1

Bun regăsit, dragă cititor!
Trebuie să-ți spun că m-am decis ca următoarele articole să le dedic femeilor care ne citesc și așteaptă cu drag fiecare articol. Pentru că ele sunt deosebite. Pentru că luna în care suntem este una dedicată lor. Pentru că suntem în prima lună de primăvară, cel puțin calendaristică, iar primăvara, în sine, este tot o femeie diafană... Să vorbim, deci, despre femeie... Femeia pe al cărei umăr plângem în orice circumstanțe și oricine am fi. Femeia căreia îi datorăm totul. Femeia de lângă noi. Femeia de mai presus de noi. Femeia din noi...
Și aș începe prin a vorbi despre femeia frumoasă în tot ce are ea, femeia care încălzește orice suflet, femeia care e femeie oriunde și oricum, femeia de clasă. Fac asta pentru că ieri vorbeam cu cineva foarte drag mie despre farmecul sau, dimpotrivă, greșeala femeilor care adoptă în societate o atitudine distinsă. Am spus distinsă, nu îngâmfată și știu acum că ți-am clarificat și ție despre cine vorbim mai departe.
A fi o femeie de clasă înseamnă a fi o femeie distinsă și elegantă, respectabilă și încântătoare, care întoarce privirile deopotrivă ale femeilor și ale bărbaților, nu pentru că ar fi o frumusețe fizică rar întâlnită, ci pentru că prezența ei pe de-a întregul te încântă și copleșește deopotrivă. O femeie de clasă, în concepția mea, este o femeie naturală care gândește la înălțime despre sine și despre ceilalți, indiferent de circumstanțele de viață sau de bârfele/părerile celor din jur. O femeie de clasă nu se judecă pe sine și nici pe ceilalți în funcție de greșeli și știe că a căuta perfecțiunea reprezintă, de fapt, un eșec. O femeie de clasă poate să facă față tuturor situațiilor sociale și tuturor conversațiilor cu încredere și farmec personal. O femeie de clasă este acea femeie care se preocupă continuu de sine, este mereu în mijlocul celor apropiați și alături de ei, caută să înțeleagă, să corijeze și să vindece, dar își face timp mai ales pentru dezvoltarea sa personală.
Vrei sa atingi și tu, draga mea, acest statut? Rememorând imagini ale femeilor de clasă care mi-au traversat viața, pe care le-am venerat și care mi-au fost și continuă să-mi fie repere în viață, îți ofer, iată, câteva din caracteristicile comune ale acestora. Lasă preconcepțiile la o parte și pășește mai departe, dar fă acest lucru doar dacă ești deschisă să evoluezi și să devii o adevărată “femeie de clasă”.
Și Schopenhauer zicea că voința și puterea nu ajung. E nevoie de un plan în detalii, nuanțe și culori. Așadar, care sunt pașii pe care trebuie să-i faci pentru a ajunge să fii cu adevărat o femeie de clasă? Pentru moment, îi voi enumera pe cei la care m-am gândit eu rememorând imaginile femeilor de înaltă calitate pe care viața mi le-a scos în cale, urmând ca în articolele viitoare să-i detaliem și, de ce nu, la final să-mi spui și tu dacă mai găsești și alții care ar putea completa profilul general al unei femei de clasă.
Deci:
Pasul 1. Descoperă ceea ce eşti, remodelând ceea ce gândeşti
Pasul 2. Dezvoltă-ți ritualuri care susțin respectul de sine
Pasul 3. Iubește-te pe tine însăți
Pasul 4. Nu-ți pierde cumpătul
Pasul 5. Poartă-te ca o doamnă. Ai grijă la postură, gestică, mimică
Pasul 6. Ai grijă de tine. Îmbracă-te cu gust
Pasul 7. Fii sinceră cu tine însăți. Apoi și cu ceilalți
Pasul 8. Fii autentică
Pasul 9. Promovează-ți oriunde și oricând imaginea unei femei de clasă
Sper că ești pregătită de această călătorie alături de mine. Viața m-a adus la tine și cu tine vreau să urc spre rezultate. Împreună, vreau să ne lărgim viziunea asupra vieții și să ne însușim cu mare grijă și tact un alt stil de viață. O viață de calitate. Pentru o femeie de calitate.
Uită-te la tine cu atenție. Cum arată tabloul tău? Reflectă vulnerabilitate, teamă, lene, amânare, dependență de lume și de răutate, invidie și dorință de a epata? Te invit să faci rapid, chiar acum, o listă cu toate lucrurile din viața ta pe care vrei să le schimbi. Și asta ca să nu mai permiți trecutului să-ți guverneze viața. Ajută-te de următoarele întrebări ca să ajungi la miezul ființei tale:
Sunt eu o femeie de calitate?
Mă gândesc la ce-i bun sau la ce-i rău în viața mea și a altora?
Trăiesc într-un respect de sine și de ceilalți total?
Mă iubesc sau mă judec și pedepsesc?
Acționez cu credință, cu dragoste și sinceritate sau din teamă, invidie, răutate?
Sunt sinceră cu mine și cu ceilalți sau las lucrurile mărunte, îndoiala şi teama să preia controlul vieţii mele?
Lista pe care acum o întocmești te va ghida spre un prezent luminos. Jung spunea atât de frumos că “oamenii cresc ca și plantele, unele în lumină și altele în umbră”. Și sunt mulți care au nevoie de umbră. Și puțini care cred că tu ai nevoie de lumină. Eu sunt cea care cred că tu te poți dezvolta frumos doar pe calea ta. Oricare ar fi ea. Mergi înainte cu nebunie și o să ajungi să trăiești doar prin tine.
Pe curând,
Ștefania

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu