marți, mai 29, 2012

IMAGINEA DE SINE. CINE EȘTI TU?


Iată, dragul meu cititor, o întrebare deloc simplă, la care eu personal a trebuit să meditez îndelung. Trebuie să te cunoști foarte bine și să fii suficient de sincer cu tine pentru a ști cine ești, a te accepta așa cum ești, cu bune și cu rele și îți mai trebuie și curaj pentru a-ți însuși experiențele trăite și lecțiile de viață predate de Univers.

Cine ești?

Cum te autoevaluezi ca persoană?

Care sunt trăsăturile care te caracterizează?

Cum te vezi în oglindă?

Care e imaginea ta de sine?

Tot timpul în căutare de sine, din ce în ce mai multe persoane văd că  poartă măști, măști sociale pentru a juca piese de teatru în viața lor. De ce avem nevoie de măști? De ce noi, oamenii, devenim la un moment dat una cu măștile pe care ni le construim?... Pentru a ne ascunde cearcănele și ridurile, dezamăgirile și tristețile și pentru a deveni persoana pe care dorim să o vadă ceilalți. Măștile ne ajută să fim ceea ce ne dorim. Măștile sunt ceea ce alții își doresc să fim pentru ei.

Cu toate acestea, eu personal am învățat să trăiesc o viață în care să-mi dau voie să fiu eu. Să nu mă las ascunsă de farduri și mime fericite. Să nu mimez fericirea acolo unde există durere și, mai ales, să am puterea de a lupta cu fața mea reală pentru a deveni mai bună. Mai zâmbitoare. Mai relaxată și mai fericită. Mai... EU, așa cum vreau să fiu!

Și acum vin și te întreb: tu ce faci cu tine? Cine ești tu și ce faci să fii ceea ce vrei să fii? Ai curajul să lupți să devii cea mai bună variantă a ta?... Zâmbesc. Știu deja răspunsurile ce se ridică din mulțime. Totuși eu te îndemn: cărțile de dezvoltare personală îți spun ce să faci... eu îți pun oglinda în față... ce faci tu cu aceste lucruri? Le folosești? Te ajută? Nu uita că informația fără acțiune e egală cu zero. Ridică-te și fă ceva pentru viața ta! Nu te lăsa subjugat de regulile și doctrinele ce ți le predau cei care cred în viața trăită ”competent”. Toți au impresia că știu mai bine cine ești, toți au pretenția că te cunosc și sunt chiar uimiți și te blamează pentru lipsă de transparență, când realizează că nu au ajuns nici măcar la nivelul de bază de cunoaștere a ta.

Începe să te cunoști cu adevărat prin a-ți bea o vreme bună cafeaua cu tine și a-ți povesti verzi și uscate. Despre calitățile și defectele tale, personalitatea ta, coeficientul de inteligență, inteligența emoțională, unde trebuie să încetinești ritmul și unde mai ai de săpat. Cine ești tu? Ești cu adevărat tu sau ești o copie a tot ceea ce vezi în jur? Iată întrebări la care ai face bine să reflectezi. În viteza cu care se trăiesc evenimentele în ziua de azi, gândurile se îndreaptă în atâtea direcții că ajungem să constatăm că nu mai suntem noi înșine nici măcar câteva minute pe zi. Dacă te setezi să trăiești ancorat în realitatea exterioară, nu vei face niciodată cunoștință cu tine însuți. Și să nu știi exact cine ești, să nu te fi afirmat pe tine însuți până acum e un impediment în calea stimei de sine, respectului de sine și a iubirii de sine. În aceste condiții, te trezești că accepți în viața ta tot ceea ce ți se impune, pentru că nu mai știi cine ești.

Așa că, trezește-te și haide astăzi să facem cunoștință cu adevărat.

Cine ești tu? Vorbește-mi despre tine. Cum te vezi tu? Ai curajul să spui în fața tuturor celor care suntem acum aici cine ești? Dacă știi cine ești, înseamnă că prima nevoie de acceptare este satisfacută și viitorul tău se întrevede bine. Dacă nu știi, nu-i nimic, de asta sunt eu aici. E important să-ți dai seama cine ești, unde te plasezi și unde te îndrepți în viață. Mă aștept la ceva mai mult decât: Ștefania, 1.75 înălțime, blondă, ochi verzi-căprui, carnet de conducere categoria B și îmi plac oamenii. Să ajungi să faci cunoștință cu tine, să conștientizezi că eul tău interior are nevoie de forța ta interioară, asta e adevărata cunoaștere de sine. Altfel, probleme peste probleme se vor prăvăli peste tine cu efect de avalanșă. Una din ele, care știu că te afectează, se află la nivel de iubire. Majoritatea cuplurilor se destramă pentru că partenerii nu au trecut prin procesul cunoașterii de sine. Și, neștiind cine sunt, încearcă să pară idealul pe care partenerul lor îl așteaptă, astfel ajungând să fie și ei și partenerii nefericiți.

Dacă cunoști cine ești tu în fața ta, acest lucru te ajută să fii bun, competent, unitar, stabil, capabil să iei decizii libere și să deții controlul asupra vieții tale. “Cine cunoaşte lumea este inteligent, cine se cunoaşte pe sine însuşi este luminat” spunea Lao Tse.

Te invit să faci un efort pentru a vedea cine ești, pentru a ști ce ai de făcut în viitor.



Pe curând,

Ștefania

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu