duminică, iunie 24, 2012

VALORILE TALE INTERIOARE SUNT CELE CARE CONTEAZĂ!


Dragul meu cititor, vreau să-ți spun azi un secret, pe care toți psihologii, cei cu diplomă sau cei cu simțurile ascuțite și toți la un loc, îl știu și-l reconfirmă zi de zi: VALORILE TALE PERSONALE TE FAC CINE EȘTI! Valorile îți definesc caracterul. Ele îți pun eticheta în frunte, cea adevărată, căci nu vorbim de nimic fals aici. Tot ele vin să accentueze radicalitatea și determinarea ta. Fără valori, ești un simplu fulg, ușor de manipulat și ușor de influențat. Și atunci, te întreb acum, care sunt valorile personale pe care le prețuiești tu? Pe ce ți-ai construit personalitatea? Vrei să facem un inventar al valorilor interioare care te definesc ca individ?



Vine un moment în viață când ajungi la maturitate. Când începi să iubești fără să pui condiții (mulțumesc, Paul Ferrini!), când înveți să dăruiești fără să aștepti să ți se dea neapărat ceva în schimb, când înțelegi că energia care curge prin tine face parte din ceva mult mai măreț și tot ce trebuie să faci e să te armonizezi, să devii parte din acest întreg. Etapele evoluție tale ca om se succed, ești mai întâi copil, adolescent, adult mai apoi, însă maturitatea și ulterior înțelepciunea nu urmează neapărat același curs.

În toată evoluția asta, dacă ar fi să disecăm, tu ce-ai fi? Care ar fi scara valorilor pe care le prețuiești în existența ta?

Aud mereu în jurul meu cuvinte, aparent aruncate în joacă, dar care spun ceva despre cei care le rostesc: ”Banul contează’’, ”Haina face pe om”, ”Spune-mi ce mașină ai ca să-ți spun cine ești” și multe alte teorii, pe cât de umflate, pe atât de goale pe interior. De ce? Pentru că nicicând valoarea ta ca om n-a putut fi cumpărată dintr-un showroom cu mașini de lux și nicăieri caracterul unui om nu a fost apreciat în funcție de eticheta costumului de pe el. Am spus mereu și voi continua să spun că banii nu sunt un obiectiv pentru cel ce vrea să evolueze ca OM, ei reprezintă doar o unitate de măsură. Iar tu știu sigur că știi despre ce vorbesc! Valorile personale te fac cine ești, ele îți definesc caracterul. Te întreb, așadar, din nou, care sunt valorile personale pe care le prețuiești cel mai mult? Ce anume? Cu siguranță ai anumite credințe care au o semnificație aparte și definesc cine ești ca persoană. M-am întrebat și eu, la fel ca tine, la un moment dat care sunt valorile personale cele mai importante pentru mine... și am mers mai departe zicându-mi, dacă ele definesc cine sunt și eu nu le cunosc, cum o să pot deveni persoana care îmi doresc să fiu? Cum voi fi capabilă să mă înconjor de oameni care mi se aseamănă, minte și spirit? Așa că m-am așezat eu cu mine la masă într-o seară și mi-am pus pe hârtie ce e important pentru mine. Te sfătuiesc să faci același lucru.

Ca să te încurajez, o să-ți arăt cum am început eu să mă analizez. M-am gândit: dezvoltarea mea personală ca om și ca profesionist are o importanță aparte pentru mine. Mi-am făcut listă cu ce am făcut în acest sens și ce-aș mai vrea să fac. Valoarea: dezvoltarea personală. Și astfel am ales să accept în fiecare zi provocările clienților mei, care să mă ducă mai departe. Tot mai departe...

Iubesc să iubesc și să fiu iubită. Și de oamenii, în general, dar mai ales de bărbatul meu, care să mă adore din cap până la degetele de la picioare. Viața emoțională intimă e foarte importantă și nu o las deoparte, indiferent cât de departe sunt de casă sau cât de ocupată sunt. Acasă înseamnă doar în brațele tandre ale partenerului meu. Valoarea: iubirea.

Starea mea emoțională are un impact puternic asupra sănătății mele mentale și fizice. Îmi accept emoțiile, fie ele pozitive sau negative și le manifest corespunzător, plângând sau râzând, revoltăndu-mă sau căzând în admirație, pentru a nu provoca un dezechilibru la nivelul întregii mele ființe, prin refulare. Valoarea: trăirile emoționale.

Îmi respect și iubesc corpul. Am grijă de el printr-o dietă corespunzătoare, exerciții și odihnă. Evit alcoolul excesiv și alte substanțe adictive. Valoarea: respectul de sine.

Înțelegând aceste lucruri despre mine, mă tratez cu dragoste și respect. În această discuție cu mine nu există răspunsuri greșite sau corecte. Dar de tot ce aleg să mă reprezinte sunt legată pe vecie ca OM ce am devenit. Acum, că m-ai văzut pe mine, poți continua tu. Notează pe o hârtie care sunt valorile tale personale, pentru a înțelege mai bine de ce faci ceea ce faci și care sunt direcțiile pe care le urmezi în cursul vieții tale. Îți va fi mai ușor să aflii ce anume cauți și să acționezi în consecință. Acordă-ți și tu timp, căci valorile sunt cele care te vor împiedica să te cerți când devii dependent de acumularea cât mai multor bani sau când citești o carte în loc să mergi la un meci de fotbal. Vei înțelege mai bine de ce faci ceea ce faci.

Fii sincer cu tine în legatură cu valorile tale. Nu e ușor să accepți adevărul despre propria persoană și nu e ușor să renunți la persoanele care te abat de la valorile tale, dar merită. Valorile personale sunt calea spre creșterea și satisfacția ta. Identitatea ta este dată de aceste valori și din ce în ce mai mulți oamenii își pun întrebarea: Cine sunt eu?

Ești minunat, unic și, mai presus de toate, stăpânul vieții tale. E momentul să înveți să te cunoști și să te afirmi așa cum ești. Lasă-mi un comentariu și spune-mi care sunt principalele 5 valori personale în viața ta.



Pe curând,

Ștefania

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu