joi, iunie 27, 2013

CE-AM AUZIT ȘI CE-AM FI VRUT SĂ AUZIM ÎN COPILĂRIE


Data trecută vorbeam, drag cititor, despre cum să creștem copii cu încredere în ei și stimă de sine ridicată. Provocată de cele câteva mailuri primite în urma acestui articol, revin azi cu o prezentare succintă a ceea ce, cu siguranță, mulți dintre noi am auzit atunci când eram mici versus ceea ce ar fi trebuit să auzim pentru a crește verticali și pozitivi în toate alegerile noastre.

Te las în compania replicilor marca ”părinți” și las lista deschisă pentru provocările pe care le aștept în continuare de la tine.

 

Iată, deci, ce ni s-a spus atunci când eram copii:

”Stai cuminte!”

”Mișcă-te!”

”Mai încet!”

”Hai mai repede!”

”Nu pune mâna!”

”Fii atent!”

”Mănâncă tot!”

”Spală-te pe dinți!”

”Vezi să nu te murdărești!”

”Uite cum te-ai murdărit!”

”Taci din gură!”

”Vorbește dacă-ți zic!”

”Cere-ți iertare!”

”Salută frumos!”

”Hai încoace!”

”Nu tot sta pe lângă mine!”

”Du-te și tu și te joacă!”

”Nu deranja!”

”Nu alerga!”

”Ai grijă să nu transpiri!”

”Să nu cumva să cazi!”

”Ți-am spus eu că ai să cazi...”

”Nu plânge, băieții nu plâng!”

”Vai de tine!”

”Nu ești niciodată atent!”

”Nu ești bun de nimic!”

Ești prea mic...”

”Lasă că fac eu...”

”De acum ești mare...”

”Du-te la culcare!”

”Scoală-te, ai să întârzii!”

”Am treabă, joacă-te singur!”

”Ia ceva pe tine!”

”Nu sta la soare!”

”Treci la soare!”

”Nu vorbi cu gura plină!”


Și iată și ce-am fi vrut să ni se spună când eram copii:

”Te iubesc!”

”Ești frumos...”

”Suntem fericiți că ești copilul nostru...”

”Hai să vorbim puțin despre tine...”

”Să ne facem un pic de timp și pentru noi...”

”Cum ești?”

”Ești supărat?”

”Ți-e teamă?”

”Dacă nu ai chef de asta, putem discuta despre ea mai târziu...”

”Ești drăguț...”

”Ai pielea moale și catifelată.. .”

”Ești așa de cuminte...”

”Ia povestește-mi!”

”Ce ai simțit?”

”Ești fericit?”

Mă bucur când râzi!”

”Poți să plângi, dacă așa simți...”

”Nu prea ești mulțumit... Hai să vorbim...”

”Ce te doare?”

”De ce te-ai supărat?”

”Poți să spui tot ce vrei...”

”Am încredere în tine...”

”Îmi ești drag...”

”Și tu mă îndrăgești, știu...”

”Spune-mi dacă mă înșel”

”Poate uneori nu-ți sunt drag... E normal, dar vreau să vorbim despre asta...”

”Eu te ascult oricând ai ceva pe suflet...”

”Ești puțin îndrăgostit...”

”Ce crezi despre asta?”

”Îmi place să stau cu tine”

”Aș vrea să stăm de vorbă”

”Vreau să te ascult atunci când ești nefericit...”

”Îmi placi așa cum ești...”


Dincolo de orice comentarii pe care n-am să le fac de această dată, vreau doar să știi, drag cititor, că alături de tine sunt mulți adulți care încă așteaptă acele vorbe pe care ar fi dorit să le audă în copilărie... În fiecare din noi se află un copil! Nu uita să ai grijă de el și să-l iubești, pentru ca apoi să ajungi să știi să-ți iubești copilul de lângă tine!

 

Te aștept și data viitoare să evoluăm împreună.

 

Cu drag,

Ștefania

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu